Mitt stora ...

Mitt stora intresse är hästar och ridning, jag saknar det nåt enormt och längtar till jag kan ha egen häst igen! Så nu känns det ju som att jag måste göra ett inlägg om detta:)

När jag var runt sju år började jag rida på ridskola. Det kom naturligt eftersom min syster alltid hade sysslat med ridning och jag hade varit med henne i stallet. Självklart var jag ju fast direkt!

Så nu känner jag att jag måste göra ett hyllningsinlägg till mina älskade hästar genom åren:)

Först ut har vi Jackie:
Danskt halvblodssto född 19 juni 1984,
e: Welstar och ue: Porfyr
Min första foderhäst som var en mycket speciell dam men när man lärde känna henne var hon otroligt fin att rida och hade ganska mycket humor, trots att hon var känd som stallets surkärring haha=P Avlivades 21 mars 2006 pga kolik och blod i buken men var pigg ända fram till den dagen! Dagen efter åkte jag och köpte min balklänning för att försöka trösta mig själv men det gick väl sådär. Men jag fick min drömklänning iaf...


Samtidigt som jag hade Jackie red jag en svart vallack vid namn Pommac vissa perioder när hans ägare opererade knät. Rolig, duktig hopphäst! Och jag som inte ens gillar hoppning:P


Hösten 2006 kom Noble Champion in mitt liv. En oldenburgarvalack född 1997 som jag tränade och tävlade i dressyr. Egentligen var han mer en hopphäst då han hade väldigt långa bakben men vi gjorde så gott vi kunde. Och han  var riktigt fin i dressyren också tillslut!! Såldes dock till Lerum men är nu avlivad pga kronisk sjukdom.





Och så en liten filmsnutt när Carina rider herrn:

Kommentarer
Postat av: HannaPanna

Det var väl på tiden att gamla hederliga Jackan fick ett inlägg.

2009-01-18 @ 23:18:41
Postat av: Zsaza

Jag saknar med hästarna, så galet mkt. Är det något jag ska göra när jag blir frisk så är det att börja rida igen! Tack för de peppande kommentarerna i min blogg, det värmer!



Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback