Mambo!

Mambo=mammabo=dotter som flyttar hemifrån men kommer hem igen haha:) Japp, det är jag det! Och så lär det väl bli ett tag framöver. Tidigare har jag ju trott att jag ska bosätta mig i Karlstad i sommar och höst men nu när jag har fått jobbet hemma (hehe där fick jag sagt det igen, sjukt nöjd=D) så kommer jag ju bli kvar. Därför har jag inte brytt mig om att "inreda" mitt gamla rum men nu börjar det väl faktiskt bli dags för det. Finns ju lite av mina gamla saker där, massa gamla böcker osv som tänkte packa ner och göra plats för nya böcker,  lite shyssta Ittallaskålar, glaspjäser och dylikt isället:) Måste ju faktiskt känna mig hemma nu när jag verkligen bor HEMMA!! Helgens projekt helt enkelt!

Mummy and me i Rönnängs hamn sommaren 07

Kommentarer
Postat av: Marika Svensson

Hej! Ja, jag tror alltid jag varit vilsen när det gäller utbildningar. Jag är ingen pluggmänniska, så det måste verkligen klaffa när det kommer till den saken. Jobberfarenhet är himla bra! Och pengar är inte tråkigt det heller :) Saken är nog den att man skyndar/stressar för att hitta sin "nisch", vad man vill syssla med. Men jag menar, vi är bara 22 och man ska inte glömma bort att leva livet istället för att bara prestera.Vem är det egentligen vi vill behaga? Andra eller oss själva?



Det är en IHM KY-utbildning, Affärsekonom.
http://www.ihm.se/businesscollege/Sidor/default.aspx

Man behöver dock 2 års arbetserfarenhet, så jag sitter och skrapar ihop diverse jobb man haft för att få ihop till 2 år. Annars får jag jobba ett år och skrammla ihop lite mer.. Men man vill ju helst nu!! När man väl hittat något. Sedan ett matte/engelskatest INNAN intervju. Och engelska, det har jag inte läst sedan 2:an på gymnasiet.

Hade jag haft en massa pengar liggandes hade jag köpt mig en utbildning därifrån istället, men men..



Grattis till jobbet! ;)

2009-04-16 @ 13:50:09
Postat av: carolina

vad mysigt ändå =) grattis till jobbet. bilden gav verkligen sommarkänsla =)

2009-04-16 @ 19:00:39
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Zsaza

ooooj vilken sommarkänsla på den bilden:)



Lycka till med inredningen!



Kramis

2009-04-16 @ 22:05:40
URL: http://perardua.blogg.se/
Postat av: Karin

Just nu läser jag på folkhögskola. Var väldigt sjuk under gymnasietiden, så jag missade hälften. Läser igen, och lägger till lite tillhörigheter, så jag kan läsa vidare sen. Vet inte riktigt vad jag vill bli, men jag är väldigt intresserad av psykologi och religion. Vill nog läsa allt egentligen... är en riktig kunskapssamlare.

2009-04-16 @ 23:09:36
URL: http://karincicilia.blogg.se/
Postat av: Emelie ♥

Jag hoppas verkligen att pappa går med på det också :) Tror också att det är bra terapi för alla. Du har också hund om jag inte minns fel? Eller var det dina föräldrar?



Låter som det perfekta sommarjobbet :D Ska du jobba hela sommaren eller blir det semester också? Det blir väl på Mc Donald's i så fall, även om jag inte alls trivs där får jag stå ut sommaren ut... Hittar tyvärr inget annat.

2009-04-17 @ 22:40:18
URL: http://emelij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback