Dagens stora erkännande!

Jag vill inte bli ekonom, eller jag vill iallfall inte läsa ekonomi=P

När jag var också åkte skidor på sportlovet i år så fick jag bara världens uppenbarelse...jag VILL, jag KAN och jag SKA bli psykolog! Det roliga är att min vän apotekarstudenten kom på att han ville bli just det i samma skidspår för snart tre år sedan och han har aldrig ångrat sitt val så det måste ju vara helt enkelt RÄTT:)

Varför vill jag då bli detta nu då?
-Ja, vem tycker inte att människohjärnan är en intressnat mannick?
-Mina egna problem har lärt mig att precis vem som helst kan drabbas av psykiska åkommor. Alltså även den bästa;)
-Jag vill ha ett jobb dit jag går varje morgon utan att tänka på att det är ett "jobb". Att man får lön för det man glr varje månad ska bara vara en bonus liksom!
-Klyschan att man vill göra en insats för människor som mår dåligt får också vara med:)
-Sist men inte minst, min egen psykolog är min stora idol! Honom har jag väääldigt mycket att tacka för och tanken på att folk skulle kunna känna så för mig är otroligt peppande!

Läste förresten en bra grej:
Att alla psykologstudenter har personliga problem som de vill lösa är sant. Men det är inte därför man väljer att bli psykolog. Såhär i påsktider hade det ju varit läckert med ett schysst Jesus-citat, men jag minns inte hur det var. Något i stil med: "Visa mig en människa utan skuld och jag ska visa dig.... " Poängen är att alla har personliga problem som de vill lösa. Och poängen med psykologer är att de är en yrkesgrupp som viger sina arbetsliv åt att hjälpa andra att lösa de problemen. Om jag skulle måla en bild av en psykolog, skulle jag måla in en läkare på dennes ena sida, och en präst på den andra."


Kommentarer
Postat av: robin fröström

Det handlar inte om att gå ner i vikt utan upp i vikt på rätt sätt, alltså muskler. Kroppen kan inte bygga muskler på godis och socker!



Kram

Postat av: Linda

jag gillar verkligen din blogg :)

2009-03-30 @ 17:17:14
URL: http://lindawesterlund.blogg.se/
Postat av: Umma

Men vad underbart att du hittat något du verkligen vill!

2009-03-30 @ 22:54:45
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Zsaza

Hm, det där låter som ett fantastiskt skidspår.. Hade nog behövt åka dit och ta mig någon vända så jag blir lite klokare:)



Hur tusan vet man vad man vill? Hur slår man av från det spår man redan slagit in på?

2009-04-01 @ 09:18:17
URL: http://perardua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback